Search This Blog

Thursday, April 16, 2009

Leftover Rice! Great recipe! Arroz de Cisco!






Hello everyone!
As I promised I will be posting during this week new recipes and ideas and this one is an old one that I always use when I have a lot of leftover barbecue meat or roasted meat. This one I decide to combine both, a leftover roasted chicken that I did and some pork sausage leftover too from Easter's Barbecue! It was delicious and beautiful! Why I call this dish Cisco Rice, because my father-in-law eat once and look to it and said that it looked like a lot of "Cisco" (Cisco is his way of saying for small little things!!). Since then, every time that I prepared this rice here at home, it's Cisco Rice Time! I hope you enjoy the recipe as much as my family and I do!!
Happy meals everyone!!!
Chef Vanessa

Cisco Rice recipe:

- 2 cups of leftover white rice (cooked)
- 3 tbsp of chopped onion
- 2 garlic cloves finely chopped
- 2 tbsp Extra Virgin Olive Oil
- small diced leftover meats
- 3 tbsp chopped pasrley
- 1 tbsp chopped green onions
- 1/4 cup of frozen corn
- 1/4 mixed frozen peas and carrots
- 1/2 tsp of dried oregano
- salt and pepper to taste

Start to sautee the onions, garlic and meats with the olive oil, add a little bit of salt, pepper until meat starts to brown a little bit then add frozen vegetables and chopped fresh herbs. To finish add cooked rice and finish with oregano and it's ready to be served. Serve with hot sauce!

Em Portugues:

Olá pessoal!
Como eu prometi, vou colocar novas receitas e ideías durante esta semana no meu blog e esta receita de hoje é uma antiga mas que estou sempre fazendo aqui em cas, é uma meio moda de arroz carreteiro e meio à moda de um mexido, mas de uma coisa eu sei, fica bom demais! Toda vez que eu tenho sobras de carnes de churrasco ou de algum carne assada, eu faço esse arroz. Dessa vez eu decide combinar os dois, linguiça que sobrou do churrasco e o frango assado que sobrou da noite anterior. É uma delícia e ficou muito bonito tambem. Porque eu chamo este prato de Arroz de Cisco, porque meu sogro quando comeu pela primeira vez, olhou o prato e me disse "parece arroz de cisco" eu achei aquilo muito engraçado e dai em diante só chamamos esse prato de Arroz de Cisco! Eu espero que vocês aproveitem bem essa receita o tanto que eu e minha família aproveitamos aqui em casa!!!
Boas refeições à todos!
Chef Vanessa
Receita de Arroz de Cisco

- 2 copos de arroz branco cozido
- 3 colheres de sopa de cebola picada
- 2 colheres de sopa de alho bem picadinho
- 2 colheres de sopa de azeite de oliva extra virgem (ou o seu óleo de preferência!)
- carnes de sobra bem picadas
- 3 colheres de sopa de salsinha picada
- 1 colher de sopa de cebolinha picada
- 1/4 de copo de milho (ou de lata)
- 1/4 de copo de ervilhas e cenouras picadas congeladas ( ou de lata)
- 1/2 colher de chá de oregano
- sal e pimenta à gosto

Comece pr dourando a cebola, alho com o azeite e um pouco de sal e pimenta, junte as carnes picadas, até dourar, aí coloque as selectas de legumes congelados ou enlatados, o cheiro verde e por fim o arroz cozido e termine com um pouco de oregano e acerte o tempero se for necessário! Sirva com um bom molho de pimenta!
Aproveitem!

No comments:

Post a Comment