Search This Blog

Wednesday, June 17, 2009

Eggplant Souffle! Souffle de Beringela!





This recipe it's one of my favorites and it was one of my favorite dishes that my grandmom would prepare for me at least one a month! And I would wait anxiously for that day! Oh yes, I did wait with hunger for this souffle and believe me it's delicious!!! Try and let me know!

2 big eggplants, peeled and cut into medium cubes
2 large tomatoes, peeled and seeded and chopped into big chunks
1 small onion diced
2 garlic cloves finely chopped
2 tbsp fresh parsley and green onions
1 cup of french bread roughly cut into small pieces and soaked in 1/4 cup of milk
1/4 cup chopped green olives
2 tbsp extra virgin olive oil
Kosher salt and fresh ground pepper
1/4 cup dried bread crumbs (store bought)
2 large eggs lightly beaten

Pre-heat oven to 425 degrees. Sauteé onions, garlic with Olive oil, add eggplants, tomatoes, green olives, and cook for about 5 minutes. When it starts to get sticky at the bottom of pan, then add herbs, salt, pepper, soaked bread without the milk, and for last the beaten eggs. Mix well everything add bread crumbs and reserve. Grease souffle dish and dust with some bread crumbs, transfer reserved mixture to the souffle dish and bake it until golden brown.

Happy meals everyone!

Chef Vanessa

Eu amo esta receita e ela é uma das minhas favoritas até hoje! Minha avó me preparava este prato pelo menos 1 vez por mês e por insistência minha!! Eu espera anciosamente pelo dia do souffle! E como esperava e com muita vontade! E acreditem o souffle é delicioso!! Tentem e me contem depois!

2 beringelas grandes, sem casca e cortadas em cubos médios
2 tomates grandes sem pele, sem sementes e picados grosseiramente em pedaços grandes
1 cebola pequena picada
2 dentes de alho bem picados
2 colheres de sopa de salsinha picada e cebolinha tambem
1 copo de pão amanhecido picado grosseiramente em pedaços pequenos imersos 1/4 copo de leite
1/4 de copo de azeitonas verdes picadas
2 colheres de sopa de azeite de oliva extra-virgem
Sal e pimenta do reino à gosto
1/4 de copo de farinha de rosca
2 ovos ligeiramente batidos

Pré-aqueça o forno em 215 graus. Doure cebola e alho com o azeite, e coloque as beringelas, tomates, azeitonas e cozinhe por 5 minutos. Quando começar a pegar no fundo da panela, coloque então o cheiro verde, sal, pimenta, o pão sem o leite e os ovos. mexa tudo muito bem, coloque então a farinha de rosca e reserve esta mistura.
Unte uma forma de souffle e enfarinhe tambem com farinha de rosca, transfira toda a mistura reservada para essa forma de souffle e asse até ficar dourado em cima do souffle. Mais ou menos uns 30 minutos.

Boas refeições à todos!

Chef Vanessa Camargo

No comments:

Post a Comment