Search This Blog

Thursday, June 18, 2009

Delicious chocolate treats! Brigadeiros deliciosos!











I wanted to talk about this blog already for some time but I am always caught in the middle of something but today, I will talk about! I met Valéria (www.salpimentaeumapitadadeamor.blogspot.com) about a month ago and it was a delicious gift to meet her!! She creates these amazing chocolate treats that are very common in Brazil but here in the US it's still getting around. It's called Brigadeiros!!! Hummm, goooooddddd!!It looks a lot like truffle but the texture it's totally different as truffles are more condensed and brigadeiros are lighter and fluffier! Yes it is, believe me! But the only way to find out it's to try them, so please do it and I know you will not regret! Look at these pix's, they are beautiful. The day that we met she brought me some samples, the original version just chocolate and sweet condensed milk and a exotic white chocolate brigadeiro with passion fruit flavor, oh my god, it was made in heaven!! These chocolate treats are good for any occasion, reunions, and specially parties or birthday parties!!! Try them and let me know, or even better let Valéria know and order some brigadeiros!!!

Happy meals everyone!

Chef Vanessa


In Portuguese:

Estou querendo falar sobre este blog já faz um bom tempo e sempre acabo enrolada com alguma coisa mas hoja saí! Vamos falar sobre Brigadeiros! Eu conheci a Valéria (www.salpimentaeumapitadadeamor.blogspot.com) há mais ou menos um mês atrás e foi uma deliciosa surpresa conhecê-la! Ela cria estes brigadeiros gourmet maravilhosos e brigadeiros no Brasil lógico é muito comum mas aqui nos EUA ainda está ganhando campo mas com estes brigadeiros gourmet eu tenho certeza de que ela vai longe! Hummmm, delícia!!!! Parece trufa mas não é porque trufas tem um recheio com mais textura e o brigadeiro quando bem feito, assim como estes, são leves como neve e derretem na boca!! São mesmo, acreditem em mim! E o único jeito de saber se o que estou falando é verdade como é? Experimentando, então, experimentem! Deêm uma olhada nessas fotos e vão entender do que estou falando! E os brigadeiros são lindos!! No dia que nos conhecemos a Valéria me trouxe umas amostras de brigadeiros tradicionais e de chocolate branco com maracujá, oque que era aquilo!!! Feito pelos deuses, ou melhor, pela Valéria! hehehe... E esses brigadeiros não são só bons para festinhas não mas para qualquer ocasião, tipo, reuniões, jantares especiais e etc! Experimentem e me contem ou melhor contem diretamente para a Valéria e façam seus pedidos!!!
Boas refeições à todos!

Chef Vanessa

1 comment:

  1. I'm a chocolate addict and these look fantastic! We make some similar "truffles" in Greek cooking as well, but I'll definitely give these a try as chocolate is one thing I can never really get enough of! Thanks for sharing!! :-)

    ReplyDelete